Endurance Racing

Minden, ami hosszútávú versenyzés

A YART és az időjárás diadalmaskodott Sepangban

yart.png

A riválisok balszerencséje után a YART győzelmével zárult a Sepangi 8 órás, ami kis híján elmaradt a mostoha időjárás miatt. Kovács Bálintékat műszaki probléma fosztotta meg a jó eredménytől.

Az időjárás és az EWC (versenynaptár szerint értelmezett) ide küzdelmében egyelőre az anyatermészet magabiztosan, 2:0-ra vezet. Nem elég, hogy a szeptemberi Bol d’Or során is csak a versenytáv kevesebb, mint felét sikerült teljesíteni, a soron következő sepangi viadal esetében sem sokon múlt, hogy van miről beszélni: a verseny első öt órájában ugyanis – egy fél órás, biztonsági autó mögötti körözgetést eltekintve – az egyetlen izgalmat a reggeliző madarak jelentették a szakadó eső miatt versenypályából madár-svvédasztallá változott aszfaltcsíkon. Sokáig az sem volt biztos, hogy egyáltalán lesz verseny, de végül csillapodott annyit az égi áldás, hogy magyar idő szerint 11 órakor nekirugaszkodhattak az utolsó három óra teljesítésének. 

Az indulás után maradt a Yamaha Sepang Racing az élen van der Markkal a nyeregben, ám gyorsan kihívójuk akadt az F.C.C. TSR Honda és Mike di Meglio személyében. Ez a páros gyorsan meglépett az üldözőiktől, és komoly csatába is kezdtek, aminek fél óra elteltével kellemetlen vége lett: di Meglio az utolsó kanyarban bebújt a Yamaha mellé belső íven, ám egy kicsit megindult kifelé a motor eleje – ez pedig pont elég volt ahhoz, hogy van der Mark a célegyenes helyett a sztratoszféra felé folytassa az útját. A holland motoros ráadásul jó pár másodpercig mozdulatlanul terült el a motorja mellett, de szerencsére egészsége nem, csupán a versenye bánta az ütközetet.

Di Meglio meg tudta őrizni a vezetést az incidenst követően is, a #9-es Tecmas BMW és a #71-es JEG – Kagamaya Suzuki üldözte őt. Mögöttük a #88-as Honda Asia Racing Team, a #37-es gyári BMW, a #333-as VRD Yamaha, a #48-as BMW Sepang Racing, a Superstock kategóriát vezető #96-os Moto Ain Yamaha, a Team Plusone #73-as BMW-je és a verseny indításánál visszaeső #7-es YART Yamaha tette teljessé a top tízet. Az F.C.C. TSR Honda vezetését senki sem veszélyeztette, mögöttük a BMW és a Suzuki csatázott egészen addig amíg a #9-es gép műszaki hibával félre nem állt a pályán. Ezt rövid biztonsági autós szakasz követte, de ez érdemben nem befolyásolta a pozíciókat.

Az újabb drámára kicsivel több, mint egy órával a leintés előtt érkezett: a dupla etapot teljesítő di Meglio bukott az élről! A vezetést ezzel az időközben előreosonó YART Yamaha örökölte meg, őket a #71-es Suzuki üldözte, egészen addig, amíg nem sokkal később őket is utol nem érte a balszerencse egy műszaki hiba képében. Így a #88-as Honda lépett elő másodiknak, igaz hátránya egy percre rúgott. A hangvillások győzelme ezzel már szinte zsebben volt, és ezúttal nekik nem jutott a rájuk mostanság jellemző balszerencséből, így megnyerték a történelem első, kissé kurtára sikeredett Sepangi 8 órás versenyét.

racing.jpg

A #88-as Honda mögött a BMW gyári csapata futott be harmadikként, a Superstock kategóriát magabiztosan megnyerő Moto Ain éppencsak lemaradt a dobogóról. Mögöttük ért célba a meglehetősen csendes versenyt futó Suzuki Endurance Racing Team az utolsó versenyhétvégjét teljesítő, de motorra végül nem ülő, tízszeres endurance-világbajnok Vincente Philippe-pel, valamint a címvédő SRC Kawasaki. A Yamaha Sepang Racing végül hetedik helyre hozta be a #21-es motort a verseny eleji baleset után, a legjobb tízbe pedig a BMW Sepang Racing, a 3ART-Moto Team 95 Yamahája és a Team ERC Endurance debütáló Ducatija fért még be.

Ami Kovács Bálintot illeti, csapata, a Extéria KSPCS Racing Team by Eko jól teljesített a versenyen, és könnyen a legjobb harmincban zárhattak volna, azonban egy futam végén fellépő műszaki probléma visszavetette őket – ráadásul mivel nem maradt idejük megjavítani az autót a leintésig, így végül hivatalosan nem is értékelték őket (ennek feltétele az, hogy a leintéskor a motornak önerőből át kell haladnia a célvonalon).

A bajnokságban a Suzuki Endurance Racing Team megőrizte a vezetést, 14 pontos lemaradásban követi őket a gyári BMW, a harmadik helyen pedig a Sepangban már a legelső biztonsági autós fázis során műszaki gondokba ütköző Wojcik Racing Team áll. A következő futama a Le Mans-i 24 órás viadal lesz jövő áprilisban - a tervek szerint akkor is Kovács Bálinttal a mezőnyben.

A futam végeredménye IDE KATTINTVA érhető el.

Fotó: FIM EWC Media

A bejegyzés trackback címe:

https://enduranceracing.blog.hu/api/trackback/id/tr115352622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása