Endurance Racing

Minden, ami hosszútávú versenyzés

Hagyományos hajtásrendszerrel érkezik az Aston Martin hiperautója

aston_martin_valkyrie_at_silverstone_5-jpg.jpg

Noha az utcai modell hibrid hajtásrendszerrel rendelkezik, a hosszútávú-világbajnokságra érkező sportváltozat mozgatásáról csak a V12-es erőforrás fog gondoskodni. Eközben a Porsche távolodik a főkategóriás visszatérésétől.  

Biztossá vált, hogy a 2020-21-es szezonra eddig bejelentett két gyártó két különböző technikai megoldást fog használni: míg a Toyota marad a hibrid hajtásrendszernél, az Aston Martin a napokban erősítette meg, hogy a Valkyrie versenyváltozata semmilyen hibrid rendszert nem fog tartalmazni. „Egy masszív V12-eseünk van, amit át kell hangolni a versenyzéshez, így nem volt nehéz döntés, hogy elhagyjuk a hibrid rendszert” – nyilatkozta David King, az Aston Martin sportigazgatója. „Egy ekkora méretű és súlyú motor mellé nem teszed be még a hibrid rendszer elemeit is. Nem akartunk kisebb motort beletenni csak azért, hogy hibrid hajtásrendszert használhassunk. Így aztán létfontosságú lesz, hogy a két- és négykerékhajtású autók közötti esős pályás erőviszonyok megfelelően legyenek kiegyenlítve, és ne az időjáráson múljon a Le mans-i eredmény.”

Mint azt King elmondta, az új autó fejlesztése még a korai fázisban tart: jelenleg még szimulátor segítségével tervezik az autót, aminek jövő év elején pályára kell gurulnia, hogy a BoP meghatározásához szükséges folyamatokon áteshessen, és így ott lehessen az új szezon rajtjánál. Egyben megerősítette azt is, hogy a gyártó pénzügyi problémái nem befolyásolják a hiperautó-programot, mind mondta: „mindig is hűek maradtunk a sportautók iránti elkötelezettségünkhöz, noha 2008 óta átestünk pár banki válságon”.

A britekkel ellentétben a Porsche visszatérése csökkent az utóbbi időben: a német márka noha azon hat gyártó (a Toyota, az Aston Martin, a Ferrari, a Ford és a McLaren mellett) között volt, akik részt vettek az új szabályok kidolgozásában, most már csak mint szemlélődő kísérik a folyamatokat, és inkább a GTE kategóriára koncentrálnak, ahol idén debütált a 911-es legújabb változata. Ez azt jelenti, hogy 12 hónappal a 2020-21-es szezon rajta előtt két gyártó, a Toyota és az Aston Martn részvétele biztos az LMP1-esek helyébe lépő új géposztályban.

A bejegyzés trackback címe:

https://enduranceracing.blog.hu/api/trackback/id/tr5315042672

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása