Endurance Racing

Minden, ami hosszútávú versenyzés

Kettős Toyota-győzelemmel indult az új szezon

race_toyota.jpg

Nincs új a nap alatt: a Toyota két TS050 Hybridje a WEC 2019-2020-as szezonjának első versenyén is megállíthatatlan volt.

Noha az időmérőn minden eddiginél közelebb voltak hozzájuk a privátok, noha a Toyota elképzelhetőnek tartotta, hogy a Rebellionok a győzelemért harcoljanak, a valóság nem hozott változást tavalyhoz képest. Hiába keveredett néha az élre valamelyik Rebellion, a japán márka autói játszi könnyedséggel vadászták le őket, és végül sima kettős győzelmet arattak, még a verseny közben eleredő eső sem tudott kifogni rajtuk. A két Toyota legalább egymással harcolt, melyből végül a #7-es autó került ki győztesen, hála gyorsabb utolsó kiállásuknak.

A harmadik helyen a #3-as Rebellion futott be, egy kör hátránnyal. Egészen a verseny végig úgy nézett ki, hogy a csapat másik autójáé lesz a negyedik hely, de a verseny közepén Nato későn fordult be csapata garázsa elé, és három szerelőt is elütött, szerencsére a legsúlyosabb sérülés egy törött lábujj lett. Az így összejött háromperces kiállás mellett a futam végén is műszaki problémákba ütköztek, így végül csak tízedikként rangsorolták őket. A Ginettáknak is nehéz versenyük volt: a #6-os autó fél órával a kezdés után elhagyta a jobb hátsó kerekét, később áthajtásos büntetést kapott, majd a verseny felénél a gumifalba állította a kategóriája harmadik helyén haladó #71-es Ferrarit. Az #5-ös autó valamivel csendesebb versenyt futott, de egy látogatást ők is tettek a kavicságyban, végül negyedikként intették le őket.

LMP2-ben újoncsiker született: hiába kezdett remekül a Racing Team Nederland #29-es autója Giedo van der Garde vezetésével, másfél órával a vége előtt a Cool Racing #42-ese Lapierre-rel a volánnál megelőzte őket, köszönhetően annak is, hogy a verseny felénél a már említett Ginetta-Ferrari találkozó kiváltotta biztonsági autós fázis során a hollandokon kívül ők egyedül voltak még körön belül. Az újonc francia gárda innentől kezdve meg sem állt a győzelemig, melynek értékét tovább növeli, hogy Coigny a szombati ELMS futamon elszenvedett bukása miatt nem tudott rajthoz állni, így Lapierre és Antonin Borga ketten teljesítették a távot. A #29-es autó a rakoncátlankodó váltó miatt végül a második helyet is elveszítette a #36-os Signatech Alpine-nal szemben. A szabadedzéseken domináló United Autosports hétvégéje már a futam elején végleg rémálomba fordult, miután autójuk percekkel a rajt után megállt a pályán.

Kiélezett küzdelmet hozott a GTE-Pro, ahol eleinte az Aston Martinok domináltak, ám végül a Porsche aratott kettős győzelmet az új 911-esekkel. A második helyért sokáig küzdött a verseny eleji defekt után nagyot hajrázó #51-es Ferrari, de egy áthajtásos büntetés miatt végül csak negyedikek lettek, ezzel a #97-es Aston Martin örökölte meg a harmadik pozíciót. Az amatőrök között a #83-as AF Corse Ferrari nyert a #98-as gyári Aston Martin előtt, a dobogó legalsó fokára pedig az MR Racing #70-es Ferrarijának legénysége állhatott fel.

A futam végeredménye IDE KATTINTVA érhető el.

A mezőny legközelebb október 4. és 6. között, a Fuji Speedwayen mérkőzik meg újra.

Fotó: Tim Hearn / AdrenalMedia.com

A bejegyzés trackback címe:

https://enduranceracing.blog.hu/api/trackback/id/tr7215035316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása