Endurance Racing

Minden, ami hosszútávú versenyzés

A sportfelügyelők vették el a Ferrari és az Aston Martin győzelmét?

193801-cgt-wec-silverstone.jpg

Az #51-es autó boxutca-áthajtásos büntetését másodpercekkel azután vonták vissza, hogy Pier Guidi kihajtott a pályáról letölteni azt – a csapat szerint ez a hiba a győzelmükbe kerülhetett. Így járt a #98-as Aston Martin is.

Hiába sajátította ki a GTE-Pro kategória első sorát a Ferrari, a verseny kevésbé alakult jól számukra: a #71-es autót a #6-os Ginetta lökte ki a pályáról, az #51-es autó pedig már a verseny elején defektet kapott. James Calado és Alessandro Pier Guidi hiába adott bele mindent és zárkózott vissza az élbolyra, az utolsó órában áthajtásos büntetéssel sújtották őket, mely következtében végül a dobogóról is leszorultak. Azonban mint kiderült, a biztonsági autó mögötti előzésért kiszabott büntetés jogtalan volt – csakhogy erről másodpercekkel azután értesült a csapat, hogy Pier Guidi behajtott a boxutcába letölteni azt.

„A biztonsági autós fázis során megelőzött autó nem úgy mozgott mintha versenyben lenne, csak miután megelőztük. Amint ezt jeleztük a versenyirányításnak, rögtön visszavonták a büntetést, de akkor már késő volt. 15 másodperc volt az előnyünk és 25-öt veszítettünk a hibás döntés miatt. A kiszabástól számítva három köröd van arra, hogy tegyél valamit. Ez itt öt percet jelent, ami egyszerűen kevés. Nagyon kár ezért, de most már előre kell tekintenünk és nem szabad feladnunk.” – nyilatkozta a Ferrari technikai igazgatója, Ferdinando Cannizzo.

Nem csak az olaszok jártak pórul: az LMP2-ben győztes Cool Racing is ebben a cipőben járt, ők azonban pozícióvesztés nélkül letudták a büntetést. A GTE-Am-ban induló #98-as Aston Martin viszont már nem volt ilyen szerencsés, ők a Ferrarihoz hasonlóan szintén egy lehetséges győzelmet szalasztottak el önhibájukon kívül. „Van egy limitidő amennyi idő alatt a kört teljesítened kell, szóval muszáj ilyenkor előznöd” – mondta Dan Sayers, az AMR technikai igazgatója a sportscar365.com szakoldalnak. „Addig vártunk a büntetés letöltésével amíg csak lehetett, de csak utána vonták vissza. Kár, hogy ilyen történt, de utólag már úgysem lehet vele mit tenni.” A csapat végül kategóriájában másodikként zárt a #83-as AF Corse Ferrari mögött.

Fotó: Ferrari S.p.A.

A bejegyzés trackback címe:

https://enduranceracing.blog.hu/api/trackback/id/tr9915038484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása