Endurance Racing

Minden, ami hosszútávú versenyzés

Története első ELMS sikerét aratta az IDEC Sport - FRISSÍTVE!

5d68fd6b5bb0f.jpg

Váratlan eső és a biztonsági autó is gondoskodott az izgalmakról az ELMS silverstone-i futamán.

Noha a világbajnokság mezőnye csak holnap futja le a maga versenyét, ezen a hétvégén a "kistestvér" európai bajnokság, az ELMS is a legendás brit aszfaltcsíkon vendégeskedik, az ő szintén négyórás versenyük zajlott le szombat délután. A futamot több váratlan esemény is megbolondította: először a rajtot követő eső kavarta meg a lapokat, majd kétszer is a biztonsági autóé lett a főszerep. Először az LMP3-as kategóriában versenyző Michel Guash csapódott nagy erővel a falba a United Autosports #3-as számú Ligier JS P3-asával (a Panis Barthez Competition #24-esének hathatós segítségével). Annál is ijesztőbb volt a bukás, mivel alig egy órával Anthonie Hubert tragikus spái balesete után történt. Szerencsére Guash megúszta az esést bordatöréssel.

Azonban alig szabadult fel a pálya a takarítás után, ismét szükség volt a safety carra: A Cool Racing #37-esét vezető Alexandre Coigny pöckölte meg az M Racing #19-es Normáját. Az esettel Coigny járt rosszabbul, ugyanis a pálya közepén ragadt, a lehető legrosszabb helyen. A Duqueine Engineering #30-asával érkező Nico Jamin nem is tudta elkerülni őt és nagy erővel nekicsapódott. Szerencsére ebben a balesetben senki sem sérült meg. A hétvége krónikájához tartozik még, hogy az első szabadedzés során Jack Manchester törte totálkárosra a Carlin #45-ös autóját, és bár a brit pilóta megúszta az esést kisebb sérülésekkel, a futamon nem állhatott rajthoz.

A győzelemért harcban volt a Dragonspeed #21-es, valamint a a G-Drive Racing #26-os autója is, de a verseny hajrájában mindkettejüknek ki kellett állnia a boxba: az amerikai alakulatnak üzemanyagra volt szüksége, az oroszoknál pedig gumiproblémák miatt nem voltak biztosak a célbaérésben. Ennek köszönhetően pár perccel a leintés előtt az IDEC Sport #28-as autója állt az élre, és végül ők is örülhettek a győzelemnek, név szerint Paul-Loup Chatin, Paul Lafargue és Memo Rojas. A második hely a G-Drive már említett #26-os autóját terelgető Roman Rusinov, Job van Uitert, Jean-Éric Vergne trióé lett, a dobogó legalsó fokára pedig a Graff Racing #39-es autójának legénysége (Alexandre Cougnauc, Tristan Gommendy, Jonathan Hirschi) állhatott fel – igaz, ők még vizsgálat alatt állnak, mivel az egyik újraindítás során túlságosan is lelassítottak a mezőny előtt, balesetveszélyes helyzetet teremtve ezzel.

Az LMP3-asoknál az Eurointernational #11-ese (Mikel Jensen, Jens Petersen) szelte át elsőként a célvonalat, miután a futam elején eleredő esőben is kitartottak a slick gumik mellett, ezzel jelentős előnyre téve szert. A leintés után azonban hátrasorolták őket, mivel fekete-narancs zászlóval kiintették őket egy kötelező javításra, ám ezt figyelmen kívül hagyták. A győzelem így az Inter Europol #13-as autójáé lett, Martin Hippe és Nigel Moore állhatott fel a dobogó legfelső fokára. A harmadik helyen a United Autosports #2-es számú autójának gárdája (Wayne Boyd, Garret Grist és Thomas Erdos) zárt.

Frissítés: Nem sokáig örülhetett a lengyel alakulat a kategóriagyőzelemnek, a zöld asztal lovagjai versenybírák ugyanis őket is időbüntetéssel sújtották a vezetési idők figyelmen kívül hagyása miatt, ezzel visszacsúsztak a második helyre.

A GTE kategóriában hiába indult a #88-as Proton Porsche a pole-ból, a futam eleji esőt követő boxkiállások után a Kessel Racing két Ferrarija állt az élen, jó negyven másodpercnyi előnnyel a harmadik helyezett #51-es Ferrari előtt. Azonban a második biztonsági autós periódusnál a Kessel Racing #60-as autója és az #51-es is pórul járt, jó negyven másodpercnyi hátrányba kerülve az első két helyen álló #83-as Kessel Ferrari és a #88-as Proton Porsche mögött. Kettejük között végül fél órával a leintés előtt változott a sorrend, Preining ekkor előzte meg Frey-t és szerezte meg a stuttgarti márkának a győzelmet. A harmadik helyet a Kessel Racing másik autója kaparintotta meg.

A következő fordulóra szeptember 22.-én, Spában kerül sor.

A futam végeredménye:

Pos Team Car number Car Category Laps
1 Idec Sport 28 Oreca 07 - Gibson LMP2 118
2 G-Drive Racing 26 Aurus 01 - Gibson LMP2 118
3 Graff 39 Oreca 07 - Gibson LMP2 118
4 DragonSpeed 21 Oreca 07 - Gibson LMP2 118
5 Panis Barthez Competition 24 Ligier JSP217 - Gibson LMP2 118
6 Algarve Pro Racing 25 Oreca 07 - Gibson LMP2 118
7 Panis Barthez Competition 23 Oreca 07 - Gibson LMP2 118
8 United Autosports 32 Ligier JSP217 - Gibson LMP2 117
9 Algarve Pro Racing 31 Oreca 07 - Gibson LMP2 117
10 BHK Motorsport 35 Oreca 07 - Gibson LMP2 117
11 High Class Racing 20 Oreca 07 - Gibson LMP2 116
12 Inter Europol Competition 34 Ligier JSP217 - Gibson LMP2 116
13 Idec Sport 27 Ligier JSP217 - Gibson LMP2 114
14 Eurointernational 11 Ligier JS P3 - Nissan LMP3 111
15 Inter Europol Competition 13 Ligier JS P3 - Nissan LMP3 111
16 United Autosports 2 Ligier JS P3 - Nissan LMP3 110
17 360 Racing 6 Ligier JS P3 - Nissan LMP3 110
18 Nielsen Racing 7 Norma M 30 - Nissan LMP3 110
19 360 Racing 5 Ligier JS P3 - Nissan LMP3 109
20 Proton Competition 88 Porsche 911 RSR LMGTE 109
21 Ultimate 17 Norma M 30 - Nissan LMP3 109
22 Kessel Racing 83 Ferrari F488 GTE EVO LMGTE 109
23 M Racing 19 Norma M 30 - Nissan LMP3 109
24 Nielsen Racing 8 Ligier JS P3 - Nissan LMP3 109
25 Kessel Racing 60 Ferrari F488 GTE EVO LMGTE 109
26 RLR MSport 15 Ligier JS P3 - Nissan LMP3 109
27 Realteam Racing 9 Norma M 30 - Nissan LMP3 109
28 Luzich Racing 51 Ferrari F488 GTE EVO LMGTE 109
29 Spirit of Race 55 Ferrari F488 GTE EVO LMGTE 108
30 JMW Motorsport 66 Ferrari F488 GTE EVO LMGTE 106
31 Dempsey - Proton Racing 77 Porsche 911 RSR LMGTE 93
32 Carlin 45 Dallara P217 - Gibson LMP2 79
33 Cool Racing 37 Oreca 07 - Gibson LMP2 77
34 Duqueine Engineering 30 Oreca 07 - Gibson LMP2 77
35 United Autosports 3 Ligier JS P3 - Nissan LMP3 63
36 RLR MSport 43 Oreca 07 - Gibson LMP2 56
37 Inter Europol Competition 14 Ligier JS P3 - Nissan LMP3 52
38 Oregon Team 10 Norma M 30 - Nissan LMP3 32
39 United Autosports 22 Oreca 07 - Gibson LMP2 15

A futam élő közvetítése:

Fotó: ELMS Media

A bejegyzés trackback címe:

https://enduranceracing.blog.hu/api/trackback/id/tr8915033808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása