Váratlan eső és a biztonsági autó is gondoskodott az izgalmakról az ELMS silverstone-i futamán.
Noha a világbajnokság mezőnye csak holnap futja le a maga versenyét, ezen a hétvégén a "kistestvér" európai bajnokság, az ELMS is a legendás brit aszfaltcsíkon vendégeskedik, az ő szintén négyórás versenyük zajlott le szombat délután. A futamot több váratlan esemény is megbolondította: először a rajtot követő eső kavarta meg a lapokat, majd kétszer is a biztonsági autóé lett a főszerep. Először az LMP3-as kategóriában versenyző Michel Guash csapódott nagy erővel a falba a United Autosports #3-as számú Ligier JS P3-asával (a Panis Barthez Competition #24-esének hathatós segítségével). Annál is ijesztőbb volt a bukás, mivel alig egy órával Anthonie Hubert tragikus spái balesete után történt. Szerencsére Guash megúszta az esést bordatöréssel.
Azonban alig szabadult fel a pálya a takarítás után, ismét szükség volt a safety carra: A Cool Racing #37-esét vezető Alexandre Coigny pöckölte meg az M Racing #19-es Normáját. Az esettel Coigny járt rosszabbul, ugyanis a pálya közepén ragadt, a lehető legrosszabb helyen. A Duqueine Engineering #30-asával érkező Nico Jamin nem is tudta elkerülni őt és nagy erővel nekicsapódott. Szerencsére ebben a balesetben senki sem sérült meg. A hétvége krónikájához tartozik még, hogy az első szabadedzés során Jack Manchester törte totálkárosra a Carlin #45-ös autóját, és bár a brit pilóta megúszta az esést kisebb sérülésekkel, a futamon nem állhatott rajthoz.
A győzelemért harcban volt a Dragonspeed #21-es, valamint a a G-Drive Racing #26-os autója is, de a verseny hajrájában mindkettejüknek ki kellett állnia a boxba: az amerikai alakulatnak üzemanyagra volt szüksége, az oroszoknál pedig gumiproblémák miatt nem voltak biztosak a célbaérésben. Ennek köszönhetően pár perccel a leintés előtt az IDEC Sport #28-as autója állt az élre, és végül ők is örülhettek a győzelemnek, név szerint Paul-Loup Chatin, Paul Lafargue és Memo Rojas. A második hely a G-Drive már említett #26-os autóját terelgető Roman Rusinov, Job van Uitert, Jean-Éric Vergne trióé lett, a dobogó legalsó fokára pedig a Graff Racing #39-es autójának legénysége (Alexandre Cougnauc, Tristan Gommendy, Jonathan Hirschi) állhatott fel – igaz, ők még vizsgálat alatt állnak, mivel az egyik újraindítás során túlságosan is lelassítottak a mezőny előtt, balesetveszélyes helyzetet teremtve ezzel.
Az LMP3-asoknál az Eurointernational #11-ese (Mikel Jensen, Jens Petersen) szelte át elsőként a célvonalat, miután a futam elején eleredő esőben is kitartottak a slick gumik mellett, ezzel jelentős előnyre téve szert. A leintés után azonban hátrasorolták őket, mivel fekete-narancs zászlóval kiintették őket egy kötelező javításra, ám ezt figyelmen kívül hagyták. A győzelem így az Inter Europol #13-as autójáé lett, Martin Hippe és Nigel Moore állhatott fel a dobogó legfelső fokára. A harmadik helyen a United Autosports #2-es számú autójának gárdája (Wayne Boyd, Garret Grist és Thomas Erdos) zárt.
Frissítés: Nem sokáig örülhetett a lengyel alakulat a kategóriagyőzelemnek, a zöld asztal lovagjai versenybírák ugyanis őket is időbüntetéssel sújtották a vezetési idők figyelmen kívül hagyása miatt, ezzel visszacsúsztak a második helyre.
A GTE kategóriában hiába indult a #88-as Proton Porsche a pole-ból, a futam eleji esőt követő boxkiállások után a Kessel Racing két Ferrarija állt az élen, jó negyven másodpercnyi előnnyel a harmadik helyezett #51-es Ferrari előtt. Azonban a második biztonsági autós periódusnál a Kessel Racing #60-as autója és az #51-es is pórul járt, jó negyven másodpercnyi hátrányba kerülve az első két helyen álló #83-as Kessel Ferrari és a #88-as Proton Porsche mögött. Kettejük között végül fél órával a leintés előtt változott a sorrend, Preining ekkor előzte meg Frey-t és szerezte meg a stuttgarti márkának a győzelmet. A harmadik helyet a Kessel Racing másik autója kaparintotta meg.
A következő fordulóra szeptember 22.-én, Spában kerül sor.
A futam végeredménye:
Pos | Team | Car number | Car | Category | Laps |
1 | Idec Sport | 28 | Oreca 07 - Gibson | LMP2 | 118 |
2 | G-Drive Racing | 26 | Aurus 01 - Gibson | LMP2 | 118 |
3 | Graff | 39 | Oreca 07 - Gibson | LMP2 | 118 |
4 | DragonSpeed | 21 | Oreca 07 - Gibson | LMP2 | 118 |
5 | Panis Barthez Competition | 24 | Ligier JSP217 - Gibson | LMP2 | 118 |
6 | Algarve Pro Racing | 25 | Oreca 07 - Gibson | LMP2 | 118 |
7 | Panis Barthez Competition | 23 | Oreca 07 - Gibson | LMP2 | 118 |
8 | United Autosports | 32 | Ligier JSP217 - Gibson | LMP2 | 117 |
9 | Algarve Pro Racing | 31 | Oreca 07 - Gibson | LMP2 | 117 |
10 | BHK Motorsport | 35 | Oreca 07 - Gibson | LMP2 | 117 |
11 | High Class Racing | 20 | Oreca 07 - Gibson | LMP2 | 116 |
12 | Inter Europol Competition | 34 | Ligier JSP217 - Gibson | LMP2 | 116 |
13 | Idec Sport | 27 | Ligier JSP217 - Gibson | LMP2 | 114 |
14 | Eurointernational | 11 | Ligier JS P3 - Nissan | LMP3 | 111 |
15 | Inter Europol Competition | 13 | Ligier JS P3 - Nissan | LMP3 | 111 |
16 | United Autosports | 2 | Ligier JS P3 - Nissan | LMP3 | 110 |
17 | 360 Racing | 6 | Ligier JS P3 - Nissan | LMP3 | 110 |
18 | Nielsen Racing | 7 | Norma M 30 - Nissan | LMP3 | 110 |
19 | 360 Racing | 5 | Ligier JS P3 - Nissan | LMP3 | 109 |
20 | Proton Competition | 88 | Porsche 911 RSR | LMGTE | 109 |
21 | Ultimate | 17 | Norma M 30 - Nissan | LMP3 | 109 |
22 | Kessel Racing | 83 | Ferrari F488 GTE EVO | LMGTE | 109 |
23 | M Racing | 19 | Norma M 30 - Nissan | LMP3 | 109 |
24 | Nielsen Racing | 8 | Ligier JS P3 - Nissan | LMP3 | 109 |
25 | Kessel Racing | 60 | Ferrari F488 GTE EVO | LMGTE | 109 |
26 | RLR MSport | 15 | Ligier JS P3 - Nissan | LMP3 | 109 |
27 | Realteam Racing | 9 | Norma M 30 - Nissan | LMP3 | 109 |
28 | Luzich Racing | 51 | Ferrari F488 GTE EVO | LMGTE | 109 |
29 | Spirit of Race | 55 | Ferrari F488 GTE EVO | LMGTE | 108 |
30 | JMW Motorsport | 66 | Ferrari F488 GTE EVO | LMGTE | 106 |
31 | Dempsey - Proton Racing | 77 | Porsche 911 RSR | LMGTE | 93 |
32 | Carlin | 45 | Dallara P217 - Gibson | LMP2 | 79 |
33 | Cool Racing | 37 | Oreca 07 - Gibson | LMP2 | 77 |
34 | Duqueine Engineering | 30 | Oreca 07 - Gibson | LMP2 | 77 |
35 | United Autosports | 3 | Ligier JS P3 - Nissan | LMP3 | 63 |
36 | RLR MSport | 43 | Oreca 07 - Gibson | LMP2 | 56 |
37 | Inter Europol Competition | 14 | Ligier JS P3 - Nissan | LMP3 | 52 |
38 | Oregon Team | 10 | Norma M 30 - Nissan | LMP3 | 32 |
39 | United Autosports | 22 | Oreca 07 - Gibson | LMP2 | 15 |
A futam élő közvetítése:
Fotó: ELMS Media
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.